Πώς προσεγγίζουμε τις έννοιες εμβαδό και περίμετρος; Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τρόποι και ιδέες. Θα σας πρότεινα να εντάξετε στη διδασκαλία σας και τη συγκεκριμένη, διότι μπορεί να λειτουργήσει πολύ βοηθητικά για τα παιδιά.
Μπορείτε δηλαδή να φτιάξετε έναν πίνακα όπως αυτόν της παραπάνω φωτογραφίας, στον οποίο η σημασία των εν λόγω εννοιών παρουσιάζεται με αμεσότητα και κυρίως συνδυαστικά. Στην ουσία τα παιδιά θα καταλάβουν ότι λέγοντας εμβαδό εννοούμε την επιφάνεια και περίμετρο το περίγραμμα ενός σχήματος.
Εκτυπώστε σε μπλε π.χ. χαρτόνια τις σελίδες 3-8 που σχηματίζουν τη λέξη "εμβαδό". Σε αυτές το κάθε γράμμα έχει μέγεθος Α4. Εάν θέλετε μέγεθος Α5, εκτυπώστε τις σελίδες 9-11. Εάν θέλετε ακόμα μικρότερο μέγεθος, εκτυπώστε τις σελίδες 12-13. Τη σελίδα 14 στην οποία βρίσκονται οι καρτέλες με τη λέξη "περίμετρος" την εκτυπώνετε σε μοβ π.χ. χαρτόνια, τόσα ώστε η περιμετρική τους τοποθέτηση να σχηματίζει ένα ορθογώνιο στις διαστάσεις που επιθυμείτε.
Μια ακόμα ιδέα είναι να επιλέξετε εκρού χαρτόνια για τη λέξη "εμβαδό" και πράσινα για τη λέξη "περίμετρος". Με τον τρόπο αυτόν τα παιδιά θα μπορέσουν ίσως πιο εύκολα να συνδυάσουν τις έννοιες με τα χρώματα (εμβαδό-επιφάνεια-εκρού και περίμετρος-περίγραμμα-πράσινο). Η συγκεκριμένη μνημονική τεχνική προσεγγίζει τις έννοιες, αξιοποιώντας την εικόνα με ιδιαίτερα εύληπτο τρόπο.
Μπορείτε να βρείτε το αρχείο εδώ.
Καλησπέρα και συγχαρητήρια για τη μεγάλη και σπουδαία προσπάθεια που κάνετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να κάνω όμως μια επισήμανση: το σωστό είναι "ΕΜΒΑΔΟΝ" και όχι "ΕΜΒΑΔΟ".
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας και καλή συνέχεια.
Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ πολύ! Στα σχολικά βιβλία αναφέρεται ως "εμβαδόν" αλλά και ως "εμβαδό" (βλ. σελίδα 10 στο http://ebooks.edu.gr/modules/document/file.php/DSDIM-E113/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%20%CE%A0%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%BF%20%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CF%84%CE%AE/10-0209-01_Mathimatika-E-Dimotikou_Vivlio-Mathiti-T1.pdf). Μπορείτε επίσης να ανατρέξετε και στο Λεξικό της κοινής νεοελληνικής http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/search.html?lq=%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%B1%CE%B4%CF%8C%CE%BD&dq=
ΑπάντησηΔιαγραφή